insan faktörü!

tasarım ve hizmetlerdeki temel faktör : insan

Tasarım ve hizmette insan faktörü

Kurum olarak ister sattığınız üründe olsun, isterse de verdiğiniz hizmette olsun insan çok önemli bir faktördür. İster ürünü veya hizmeti tasarlar iken müşteriyi dikkate alın, isterseniz de ürünü hangi müşterilere satabilirsiniz açısından bakın. Her ikisinde de müşteriyi anlamanız gerekir. 

Mesela bu sene sarı rengi satmak istiyorsunuz, ürünler ve müşteriler açısından sarının nasıl algılandığını bilmeniz gerekir ki doğru tercihler yapasınız. İsterseniz size yardımcı olalım...

Müşteriniz tüzel kişi de olsa onlarında tipolojisini dikkate almak durumundasınız...

Müşteri açısından: 

Sattığınız veya ürettiğiniz ürünün veya hizmetin onu alıp değerlendirecek olan insan ile uyumlu olması gerekir. Satılan ürün veya hizmet satın alan tarafından aynı ağırlıkta değerlendirilemiyorsa ürünün kıymeti satın alacak kişi açısından düşer. Tersi olduğunda da ürün müşteri gözünde kıymetlenir. Peki bu kıymet neyi belirler? Mesela ürünün fiyatını belirler. Müşteri ve ürün arasındaki yanlış fiyatlama ya size müşteri kaybettirir, ciro kaybettirir yada elde edilebilecek kardan kaybettirir. 

Tasarım ve Hizmet

Diğer taraftan ürünü tasarlayan veya hizmeti sunan tarafından bakarsak insan faktörüne;

Tasarlanan ürünün hitap edilecek müşteriye uygun olması için müşteriyi tanımak, onun neler istediğini görüyor olmak gerekmez mi? Mesela tekstil ürünü tasarlayan bir kişinin insan davranış ve istek özelliklerini anlaması gerekir. Bir giysi üretildiğinde genellikle seri üretilir. Oysa 36 beden tercih eden ile 44 beden giyen arasında önemli farklılıklar vardır. Bir bakarsınız ki ürünün büyük bedenleri elinizde kalmış... 

 

Müşterideki algı

Veya sezon olarak ürettiğiniz ürünlerde kimi müşteri değişiklik yapmayı sever, ama bir başkası ise daha uzun süreli alım yapmayı sever. Hatta bu iki ayrı özellikte olanların renk tercihlerinde de mevsimsel farklılıklar oluşur. Müşteri daha koyu renklere bakıyor olabilir amma onun aslında ihtiyacı olan daha canlı renklerde tercih yapması olabilir. Depresif hisseden müşteriye onun depresyonda oluşuna denk gelecek ürün mü teklif edersiniz yoksa onun depresyondan çıkmasına yardımcı olacak ürün mü? Hangisini teklif ederseniz firma hakkında müşterinin algısını da etkilemiş olacaksınız unutmayın...

Egzersiz ve Nefes

Uygun seçilen egzersiz ve doğru nefes tekniği birlikte yapıldığında etkisi hızlı bir biçimde farkedilir. Nabzınızı …

Sağlık için bir kaç adım

1-Kötü yemek alışkanlıklarını bırak…kızartmalar, önüne uzatılan her yiyecek teklifi, işlenmiş et, rafine …

Hayat Bir! Ötesi de berisi de…

Bu dünyanın düzeni kendinden ibaretmiş gibi hissettirmeye çalışsa da aslında hayatımızda kesinti olmuyor. Şartlarda …