Kurumlarda insana yatırım önemli bir kalemdir. Ayrıca kurumun tüzel olarak ayakta kalmasını sağlayan da insan faktörüdür. Kurum açısından insana yapılan yatırım maliyetlidir ve kaynaklardan sayılır.
O zaman kaynağın kalitesi ve size sağladıklarının da verimli olmasını arzu edersiniz. Organizasyon yapınızdaki durumu inceleriz, kişileri inceleriz, daha sonra istediğiniz konudan konuşabiliriz.
Alınacak üst düzey bir yöneticinin verimliliğinin ne kadar olabileceği veya hangi açılardan uygunluk eksikliği doğabileceği veya tanımlanan göreve kişisel olarak uyumlu olup olmadığını atama yapmadan önce bilseniz ve ona göre bir atama yapsanız kurum için ne kadar kritik olur du değil mi?
Üst düzey bir yöneticinin uygun olup olmadığının sonuçlar açısından görülmesi uzun zaman alır. Çünkü kişisel olanların kurumsal olanlardan ayrıştırılması o kadar kolay olmayabilir. Yani verimsizlik kuruma mal edilerek kişi aklanabilir. Ama daha da uzun vadede sonuç görüldüğünde yeterinden fazla bir maliyete katlanmış ve beklediğinizi alamamış olacaksınız. Değer mi? Gelin bir sorun, anlatalım.
Diğer taraftan var olan bir yöneticiden verim almak istiyorsunuz. Ancak neler yapılabilir ve bu yönetici ne kadar geliştirilebilir, hangi yönden geliştirilmesi gerekir? isterseniz bize sorun, söyleyelim…